flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Результати опитування громадян щодо якості функціонування суду

28 березня 2016, 11:36

          Як уже повідомлялось, із  2 листопада  2015 року по 15 січня 2016 р.,у рамках проекту USAID "Справедливе правосуддя" представники ГО "Інтелектуальний штаб громадянського суспільства", провели незалежне опитування відвідувачів  Лановецького районного  суду Тернопільської області. На питання карток-анкет дали відповідь 90 респондентів.

Найбільш представлені респонденти з середньою та неповною середньою освітою (56,7%), а також люди з повною вищою освітою (28,9%), з яких 14,4% мають вищу юридичну освіту. Кількісно найменшою групою відвідувачів є особи з базовою вищою освітою, яких налічується 18,9%.

Із 90 опитаних відвідувачів суду 33 особи (36,7%) проживає безпосередньо у місті Ланівці, а 57 осіб (63,3%) є приїжджими з інших населених пунктів.

За віковим критерієм відвідувачі суду розподілені наступним чином: 36,7% - люди 26-39 років; 30,0% - особи 40-59 років; 17,8% - пенсіонери (60 років і старші); 15,6% - молодь віком 18-25 років. При цьому, за рівнем заможності 76,7% опитаних вважають себе людьми середнього статку, 11,1% - нижче середнього статку, 10,0% - бідними, а 2,2% - заможними.

Абсолютна більшість респондентів (85,6%) представляють в суді особисто себе, ще 14,4% - інтереси інших осіб. Для більшості опитаних (43,3%) - це перший судовий процес, 2-5 разів були учасниками – 37,8% респондентів, найменша частина відвідувачів (18,9%) - брала участь у судовому процесі 6 разів і більше. Переважна кількість відвідувачів (72,2%) - учасники цивільного процесу, ще 15,6% - учасники кримінального процесу, решта справ про адміністративні правопорушення (6,7%) та по адміністративному (4,4%) і господарському (1,1%) процесах.

У понад половини респондентів (57,8%) справа знаходиться в процесі розгляду, у 32,2% опитаних розгляд справи ще не розпочато, і для 10,0% розгляд справи завершено (винесено рішення). Крім того, майже чверть опитаних (23,3%) вважають себе зовсім або майже не обізнаними з роботою суду, ще 48,9% - загалом обізнані, і лишень 23,3% цілком обізнані з роботою судів і суддів.

Констатуємо, що переважна більшість респондентів (82,2%) в цілому оцінили якість роботи Лановецького районного суду Тернопільської області на «добре» або «відмінно», 14,4% вважають роботу суду посередньою, і лише 2,2% визнають роботу суду «поганою» або «дуже поганою».  За 5-бальною шкалою середня оцінка якості роботи суду становить 4,2 бали.

Середні оцінки роботи суду за вимірами (складовими) якості наведено в табл.1.13. 

Таблиця 1.13. – Оцінки якості роботи Лановецького районного суду Тернопільської області за основними вимірами

Виміри якості

Лановецький районний суд Тернопільської області

Найвищі оцінки по судах Тернопільської області

Доступність суду

4,0

4,4

Зручність та комфортність

4,2

4,7

Повнота та ясність інформації

4,0

4,7

Сприйняття роботи працівників апарату

4,2

4,9

Дотримання термінів судового розгляду

4,2

4,5

Сприйняття роботи суддів

4,3

4,8

 

Таким чином, в Лановецькому районному суді Тернопільської області найкраще забезпечуються показники сприйняття роботи суддів: характерним є неупередженість та незалежність суддів (думка 72,1% відвідувачів); наявні належна підготовка до справи та знання справи (думка 95,1% опитаних); суддівський корпус проявляє коректність, доброзичливість і ввічливість до громадян (на погляд 95,1%); сторонам завжди надається можливість обґрунтовувати свою позицію (зазначає 98,3% осіб), а також судді чітко дотримуються процедури розгляду (на переконання 98,4% відвідувачів).

Відносно найгірше в суді забезпечується реалізація вимог повноти та ясності інформації, що пов’язано з незручним розташуванням інформаційних стендів (середній бал – 3,6), недостатньою кількістю зразків документів (заяв, клопотань тощо) (середній бал – 3,6), відсутньою інформацією щодо розташування кабінетів і залів судових засідань (середній бал – 3,9), мінімальною інформацією щодо порядку сплати судових зборів та мита, реквізитів та розмірів платежів (середній бал – 3,99).

Водночас відвідувачі невдоволені незручністю діставання до будівлі суду громад­ським транспортом (середній бал – 3,9), обмеженим доступом до побутових приміщень (туалетів) (середній бал – 3,98), неналежним облаштуванням суду для користування його послугами людьми з обмеженими можливостями (середній бал – 3,0), низькою можливість відвідувачів суду дозволити собі витрати на послуги адвоката чи юрист-консультанта (середній бал – 3,3), невисокою старанністю працівників апарату суду, що призводить до перероблення документів і порушення строків (середній бал – 3,9).

На мал. 1.13. проілюстровано, в яких напрямках має Лановецький районний суд Тернопільської області удосконалювати свою роботу, аби мати найвищі в області оцінки якості за основними вимірами.

 

Мал.1.3. Якість роботи Лановецького районного суду Тернопільської області          за основними вимірами

(середнє значення за 5-бальною шкалою)

 

Серед зауважень щодо дотримання вимог повноти та ясності інформації відвідувачі Лановецького районного суду Тернопільської області зазначили зокрема такі: «розміщувати на дошках оголошень більше інформації для учасників судового процесу», «розмістити дошку оголошень на більш видному місці», «належним чином оповіщати про судове засідання», «інформацію на дошці оголошень подавати доступною мовою», «доповнити дошку оголошень зразками позовних заяв», «забезпечити надання безкоштовної правової допомоги».